Bulgarien skrev:lerager skrev:OK d'herrer!!!
Hvordan får jeg et par B&W DM683 til hjemlån, så jeg kan høre om de performer ordentligt i min stue?
Kan det lade sig gøre, eller skal jeg bare glemme alt om HiFi-klubbens produkter?
Da HiFi klubben også er en Net shop skal du blot købe højtalene via denne. B&W DM 683 sælges også via postordre, så der skulle ingen problemer være, hvis det lyder mindre godt hjemme hos dig.
Returbetingelser for Online handel:
- Der er 14 dages returret på varer købt i Hi-Fi Klubbens Netbutik (pengene tilbage eller ombytning til anden vare).
- Returneres varen skal den være komplet, ubeskadiget, med alt tilbehør og i original emballage. Eventuelle skader og mangler som medfører tab af gensalgsværdien modregnes
- Pick-up'er, bånd, plader og udstyr til montering i bil kan ikke returneres, såfremt varen har været udpakket af originalemballagen. Kabel i afskårne længder kan ikke returneres.
- Du har selv det fulde ansvar for returfragten såvel som dens betaling. Vi modtager ikke forsendelser pr. efterkrav
Betingelser er noget hjemmelavede, f.eks Det hedder ikke enten penge tilbage eller ombytning. Loven skriver klart pengene tilbage,-ikke noget om bytte til noget andet som de garanteres vil prøve at sige
Nej, det dikterer de nemlig ikke. De giver dig bare tilbuddet om at kunne bytte, for hvem siger at der kun er et lovligt forsøg til at finde det rigtige, inden man giver op? Dine formodninger er fuldstændig forkerte!!
Varen skal være komplet(...) osv .loven foreskriver at varen skal returneres i væsentlig samme stand stand og mængde, så klubben strammer her lovteksten til egen fordel
Nej, det gør de ikke, for varen skal netop returneres i væsentligt samme stand. Dette er iøvrigt også pointeret fra både forbrugerrådet samt diverse instanser. Leverer en kunde en vare tilbage i fuldstændig ramponeret tilstand, er butikken berettiget til at søge kompensation. Der er regler for butikkerne, men det er der så sandelig også for forbrugerne, og ingen regler dikterer at forbrugeren skal være et svin med det han muligvis vil returnere. Det er heller ikke for meget for langt at behandle tingene ordentligt, vel?
returfragt skal betales af foretning og ikke af dig ,- er deet rimeligt? det er ligegyldigt for loven foreskriver det at det er sådan.
Forkert, enhver udgift forbundet med returnering af et produkt skal afholdes af forbrugeren selv. Det er ikke butikkens skyld at forbrugeren ikke ønsker varen, og det er da vist heller ikke end rimeligt....ligeledes er det urimeligt at tro at en forbruger er urørlig uanset hvilken sag han kommer med. Sådan hænger systemet altså heller ikke sammen!!
Der er altså en grund til at Hifi klubben ikke e-mærket , men skulle der opstå problemer har du loven på din side.
Det har intet med det at gøre, og hvem siger iøvrigt at der bliver problemer? Har du nogensinde hørt at de har nægtet at give pengene igen ved returnering af produkter fra netshoppen? Og iøvrigt gør de fleste af butikkerne også opmærksom på at man har returretten hvis man handler online, så man har muligheden for en længere afprøvning hjemme!