Nerds.dk - Hifi, Stereo & Lyd Community

Kan en pris på 105.000 på et hifi produkt retfærdiggøres?

Generel HiFi-debat & til andet, som du ikke kan finde en anden HiFi-kategori til.

Indlægaf Andre´ Jensen » tirs okt 20, 2009 09:13

Der er vel ikke noget mærkværdigt i, at alle vil have prisen ned.
Jeg vil også gerne have prisen ned på de stumper jeg indkøber.
Og hvem er de samme folk ?.Og kunne du højne niveauet på dine
spørgsmål ?.
Brugeravatar
Andre´ Jensen
Supermedlem
 
Indlæg: 1477
Tilmeldt: man okt 31, 2005 00:51
Geografisk sted: københavn

Indlægaf Thomas Sillesen » tirs okt 20, 2009 09:53

David,

Der er INGEN tvivl om at meget hifi er væsentligt dyrere i Danmark end især udlandet.

Men at bebrejde forhandlerne, er nu naivt. Danske forhandlere tjener ikke mere end f.eks amerikanske.

Hele problemet er et struktur problem. Ser du et produkt til f.eks 100 dollars hos en amerikansk forhandler, ja så kan den også sælges for 100 dollars i DK PLUS fragt til danmark, avance til distributøren der i DK skal tage den hjem og give garanti, betale told, moms mv.

Det kan du selvfølgelig gøre billigere selv, fordi du ikke skal leve af at tage det hjem, men det er ikke det samme som at de tager for meget, for de kan jo kun lige leve af det. Du ser jo ikke importører der vælter sig i penge i DK.

Undtagelsen er selvfølgelig firmaer som f.eks HiFiFreaks.dk hvor der er fjernet et led i kæden, og priserne derfor kan være væsentligt lavere.

Men om den slags firmaer bliver fremtiden, kan man jo kun spå om. Men der er ingen tvivl om at i længden holder det selvfølgelig ikke for de normale distributører med store prisforskelle. Køber folk produkterne pr postordre i f.eks USA, stopper den danske distributør jo salget på et tidspunkt, han gider ikke reklamere for produkter han ikke kan sælge, og så kan du ikke sælge de brugte ting i DK uden at tabe ganske betragteligt på det.

Producenten vil heller ikke være interesseret i det, for så har han pludseligt kun USA som marked, så det du vil se, er nok at på sigt bliver priserne ens over det hele.

Og så har du da ret i dit M3 eksempel, det er dog bare sjældent man køber en sådan kasse vildt billigt på en auktion. Men biler vurderes da på priserne, en Porsche Cayenne på gule plader, har da slet ikke samme status hos folk som en Cayenne på hvide..
Med venlig hilsen

Thomas Sillesen
Thomas Sillesen
Branchemedlem
 
Indlæg: 1557
Tilmeldt: man okt 24, 2005 06:18
Geografisk sted: Esbjerg

Indlægaf DELL_FAN » tirs okt 20, 2009 12:27

Var det lige reklame for dit eget firma, hififreaks?

Jeg forstår det alligevel ikke helt. For det er jo primært hifibranchen der er under angreb. Jeg har eks for nyligt kigget efter en ny batteri-boremaskine. Den kostede stort set det samme i DK, tyskland og sågar USA. Men hifiprodukter gør bare ikke.

Og hvorfor sammenligne med et amerikansk produkt, solgt i hhv usa og DK? SÃ¥ kan man altid forsvare at det er dyrest i DK.
Tag da et japansk i stedet. Hvorfor skal det være dyrere i DK. Der er jo forsendelse, moms, told, garanti, fortjeneste osv både i DK og usa.
DELL_FAN
Medlem
 
Indlæg: 77
Tilmeldt: tors okt 08, 2009 14:07

Indlægaf Thomas Sillesen » tirs okt 20, 2009 13:42

Næe, mere en konstatering.

Der er nu stor forskel på priser i DK, og andre lande. Det er ikke noget tilfælde der findes grænsehandel...

En bil som den BMW der blev nævnt før, (M3 Coupe) koster i USA 57.850,-USD, dvs DKR 288.500,-

I danmark koster den uden afgifter 539.500,-

Forskellen er så at i USA er den spækket med udstyr fra start af :shock:
OG at man har transporteret den over dammen, istedet for 800km fra sydtyskland til Danmark...

USA som marked, er på størrelse med hele europa. Stordrift betyder derfor en masse, der er også forskel på Bilka, og kiosken rundt om hjørnet.

Til sammenligning sælges der mere hifi i Hamburg området end i hele Danmark...

Så jo, skal man matche udlandets priser herhjemme, må der en struktur ændring til, eller man vil se det som sker mere og mere, at producenterne har ca samme pris over hele verden som en fast politik.
Med venlig hilsen

Thomas Sillesen
Thomas Sillesen
Branchemedlem
 
Indlæg: 1557
Tilmeldt: man okt 24, 2005 06:18
Geografisk sted: Esbjerg

Indlægaf DELL_FAN » tirs okt 20, 2009 14:38

OK, så forklaringen er, at når vi køber hifi i danmark, så betaler vi vilde overpriser, fordi forholdet mellem antal kunder og antal forhandlere er ude i skoven. Altså alt for mange der skal leve af alt for få kunder.

Nu er jeg ikke kommercielt uddannet indenfor afsætning, men det er nok ikke mÃ¥den at skaffe flere kunder pÃ¥  :?: Det er vel nærmere en ond cirkel, hvor kunderne falder fra i takt med at priserne stiger.
Vi burde vel bare droppe de dyre danske forhandlere, så længe de ikke kan være med på prisen?
DELL_FAN
Medlem
 
Indlæg: 77
Tilmeldt: tors okt 08, 2009 14:07

Indlægaf David » tirs okt 20, 2009 15:19

Thomas,

Hvem siger, at et produkt, der koster $100 i USA, skal koste $100 + fragt, told og moms i DK? Det prøver alle importører og forhandlere at bilde forbrugerne ind, men takket være internettet, går det op for flere og flere, at det ikke nødvendigvis behøver at være tilfældet.

Man kunne jo satse på en lavere dækningsgrad og forsøge at nærme sig priserne i USA - jeg kan ikke se, hvorfor det ikke skulle kunne lade sig gøre?

De fleste forhandlere i dag, kører jo præcis med den samme forretningsmodel, som du nævner - at man bÃ¥de er importør og forhandler. Vælger man sÃ¥ samtidig at holde kapacitetsomkostningerne lave, eller afpasser dem til omsætningen, kan man nærme sig USA-priser og samtidig tjene fornuftigt. Det er da den model, jeg ville bruge, hvis jeg skulle importere noget i dag. De gange, jeg har fundet et produkt, som jeg  synes er pengene værd, og derfor har overvejet at importere det, har jeg ikke kunnet fÃ¥ den export pris, jeg havde hÃ¥bet pÃ¥, sÃ¥ derfor har jeg meldt pas uanset hvor godt produktet har været. Jeg vil ikke lægge mine omkostninger over pÃ¥ kunderne, sÃ¥ hellere begrænse omkostningerne og gøre forretningen konkurrencedygtig. AltsÃ¥, hvis jeg skulle være forhandler - det er jeg ikke...

Det er grådigheden, der er problemet. Jeg har tit hørt på forhandlere sige "er du klar over, hvad den koster i indkøb, og hvad jeg har af udgifter?". Denne smøre efterfulgt af den kvalmende klynke-offer-socialisme-smøre "Jeg har vel også ret til en rød bøf i ny og næ?" *snøft*

Ja, jeg ved godt hvad den koster i indkøb, men hvorfor er det kundens problem, at du har valgt en forretningsmodel, der tvinger dig til, at have høje priser, da du har en masse selvvalgte kapacitetsomkostninger, som du er nød til at tørre af på kunden i form af højere priser, og derved svækker din forretnings konkurrencedygtighed?

Der er en hÃ¥ndfuld dygtige forhandlere, som deler avancen med kunderne, da de har sat sig i en forretningsmodel, som ikke  har de store kapacitetsomkostninger, og hvis de samtidig er bÃ¥de importør og forhandler, har de jo typisk 2 x 30% fortjeneste at dele med kunden.

Mange kunder ved hvad de vil have og mange gange tager disse forhandlere varer hjem på opfordring fra kunderne.

Eksempel:

Kunde: "kan du ikke skaffe den forstærker hjem til mig, der er ingen dansk forhandler?"

Forhandler: "det kigger jeg på."

Senere samme dag: (ja, vil jeg have en forstærker, ville jeg have den i går! Det er NU jeg er klar til at flå muldvarpen op af lommen - ikke i morgen)

Forhandler: "Hej. Jeg kan skaffe den hjem til dig for 35.000,-, og jeg kan have den hjemme om 3 uger."

Kunden: "Uha, det er en fin pris! Vildledende udsalgspris er 55.000,-, så den er hermed bestilt - skriv når du har den hjemme, så afhenter jeg.

Alternativt svar fra kunden:

Kunde: "Kan det laves billiigere - jeg havde håbet på 30.000,-?"

Forhandler: "Så er der ikke meget til mig, jeg skal jo også lægge pengene ud. Indkøbsprisen er 20.000,- + moms, så du får faktisk en større del af fortjenesten end mig. Betaler du halvdelen forud og vil vente længere tid på levering (Surface i stedet for Air), kan vi sige 33.000,-?"

Kunde: "Det er en deal!"

, eller:

Kunde: "ah, jeg gider ikke vente - vi siger 35.000,- og air mail"


Samtidig foregår alt dette typisk på mail, hvorfor ovennævnte korrespondance kan bruges retsmæssigt, hvis kunden ikke afhenter varen ved hjemkomst.

Altså kræver ovennævnte ikke meget tid, og der er stadig en fin fortjeneste at hente for forhandleren. Det er ren win-win :-)
  
jamen, hvis det kan betale sig, vil jeg da også købe bil i USA. Så hvis jeg var på M3 Coupe-jagt, ville jeg da overveje at købe i USA - det er jo ca. halv pris før afgift... Jeg kører i forvejen langt, når jeg skal til mekanikeren og får ca. den halve timepris i forhold til de lokale, og jeg har ikke fornemmelsen af, at jeg får dårligere service eller dårligere mekanikere trods prisen - tværtimod... Det er samme model, som ved hifi-indkøb - her kan det bare ikke betale sig at køre til USA, og det er ikke billigere at køre til Tyskland længere og få lavet bil - ikke længere i hvert fald...

En hurtig forespørgsel her til morgen på en 4-hjulssporing, gav priser fra 700-1500 kr. Vejle var billigt, da prisen var inkl. moms og arbejdsløn. Prisen på 1500 kr var ex. moms og arbejdsløn. Så gæt, hvor jeg skal have bilen sporet? Sidst, jeg fik det gjort det lokalt, kom jeg af med 1000,- til trods for en prisoplysning på 499,-. Der stod bare ikke noget om, at det var plus moms og arbejdsløn. Jeg kan sige, at efter bilen var kørt ind, tog det ca. 10 minutter, så kørte jeg igen. Til trods for de 10 minutter, blev jeg bon'et for en halv time. Jeg brokkede mig, men betalte, da jeg jo bare kunne have forhørt mig nærmere inden tidsbestilling. Sporingen var rigtig fin, men der kommer jeg sjovt nok ikke mere...

Konkurrence er sundt og det er lavkonjunkturer også... :-)
Mvh
David

"THANK YOU, BOOB LADY!!!"
Brugeravatar
David
Entusiastmedlem
 
Indlæg: 139
Tilmeldt: man nov 14, 2005 20:43

Indlægaf klimbim » tirs okt 20, 2009 16:03

David skrev:Thomas,

Hvem siger, at et produkt, der koster $100 i USA, skal koste $100 + fragt, told og moms i DK? Det prøver alle importører og forhandlere at bilde forbrugerne ind, men takket være internettet, går det op for flere og flere, at det ikke nødvendigvis behøver at være tilfældet.

Man kunne jo satse på en lavere dækningsgrad og forsøge at nærme sig priserne i USA - jeg kan ikke se, hvorfor det ikke skulle kunne lade sig gøre?

De fleste forhandlere i dag, kører jo præcis med den samme forretningsmodel, som du nævner - at man både er importør og forhandler. Vælger man så samtidig at holde kapacitetsomkostningerne lave, eller afpasser dem til omsætningen, kan man nærme sig USA-priser og samtidig tjene fornuftigt. Det er da den model, jeg ville bruge, hvis jeg skulle importere noget i dag. De gange, jeg har fundet et produkt, som jeg synes er pengene værd, og derfor har overvejet at importere det, har jeg ikke kunnet få den export pris, jeg havde håbet på, så derfor har jeg meldt pas uanset hvor godt produktet har været. Jeg vil ikke lægge mine omkostninger over på kunderne, så hellere begrænse omkostningerne og gøre forretningen konkurrencedygtig. Altså, hvis jeg skulle være forhandler - det er jeg ikke...

Det er grådigheden, der er problemet. Jeg har tit hørt på forhandlere sige "er du klar over, hvad den koster i indkøb, og hvad jeg har af udgifter?". Denne smøre efterfulgt af den kvalmende klynke-offer-socialisme-smøre "Jeg har vel også ret til en rød bøf i ny og næ?" *snøft*

Ja, jeg ved godt hvad den koster i indkøb, men hvorfor er det kundens problem, at du har valgt en forretningsmodel, der tvinger dig til, at have høje priser, da du har en masse selvvalgte kapacitetsomkostninger, som du er nød til at tørre af på kunden i form af højere priser, og derved svækker din forretnings konkurrencedygtighed?

Der er en håndfuld dygtige forhandlere, som deler avancen med kunderne, da de har sat sig i en forretningsmodel, som ikke har de store kapacitetsomkostninger, og hvis de samtidig er både importør og forhandler, har de jo typisk 2 x 30% fortjeneste at dele med kunden.

Mange kunder ved hvad de vil have og mange gange tager disse forhandlere varer hjem på opfordring fra kunderne.

Eksempel:

Kunde: "kan du ikke skaffe den forstærker hjem til mig, der er ingen dansk forhandler?"

Forhandler: "det kigger jeg på."

Senere samme dag: (ja, vil jeg have en forstærker, ville jeg have den i går! Det er NU jeg er klar til at flå muldvarpen op af lommen - ikke i morgen)

Forhandler: "Hej. Jeg kan skaffe den hjem til dig for 35.000,-, og jeg kan have den hjemme om 3 uger."

Kunden: "Uha, det er en fin pris! Vildledende udsalgspris er 55.000,-, så den er hermed bestilt - skriv når du har den hjemme, så afhenter jeg.

Alternativt svar fra kunden:

Kunde: "Kan det laves billiigere - jeg havde håbet på 30.000,-?"

Forhandler: "Så er der ikke meget til mig, jeg skal jo også lægge pengene ud. Indkøbsprisen er 20.000,- + moms, så du får faktisk en større del af fortjenesten end mig. Betaler du halvdelen forud og vil vente længere tid på levering (Surface i stedet for Air), kan vi sige 33.000,-?"

Kunde: "Det er en deal!"

, eller:

Kunde: "ah, jeg gider ikke vente - vi siger 35.000,- og air mail"


Samtidig foregår alt dette typisk på mail, hvorfor ovennævnte korrespondance kan bruges retsmæssigt, hvis kunden ikke afhenter varen ved hjemkomst.

Altså kræver ovennævnte ikke meget tid, og der er stadig en fin fortjeneste at hente for forhandleren. Det er ren win-win :-)

jamen, hvis det kan betale sig, vil jeg da også købe bil i USA. Så hvis jeg var på M3 Coupe-jagt, ville jeg da overveje at købe i USA - det er jo ca. halv pris før afgift... Jeg kører i forvejen langt, når jeg skal til mekanikeren og får ca. den halve timepris i forhold til de lokale, og jeg har ikke fornemmelsen af, at jeg får dårligere service eller dårligere mekanikere trods prisen - tværtimod... Det er samme model, som ved hifi-indkøb - her kan det bare ikke betale sig at køre til USA, og det er ikke billigere at køre til Tyskland længere og få lavet bil - ikke længere i hvert fald...

En hurtig forespørgsel her til morgen på en 4-hjulssporing, gav priser fra 700-1500 kr. Vejle var billigt, da prisen var inkl. moms og arbejdsløn. Prisen på 1500 kr var ex. moms og arbejdsløn. Så gæt, hvor jeg skal have bilen sporet? Sidst, jeg fik det gjort det lokalt, kom jeg af med 1000,- til trods for en prisoplysning på 499,-. Der stod bare ikke noget om, at det var plus moms og arbejdsløn. Jeg kan sige, at efter bilen var kørt ind, tog det ca. 10 minutter, så kørte jeg igen. Til trods for de 10 minutter, blev jeg bon'et for en halv time. Jeg brokkede mig, men betalte, da jeg jo bare kunne have forhørt mig nærmere inden tidsbestilling. Sporingen var rigtig fin, men der kommer jeg sjovt nok ikke mere...

Konkurrence er sundt og det er lavkonjunkturer også... :-)
hmm hvis vi nu skal ind på det emne så er det ikke korekt at de ikke kan betale sig at køre til tyskland og få lavet sin bil eksempel har lige fået skiftet køler på min bil prisn i dk 2695 kr i tyskland omregnet ca 1170 kr hvortil jeg godtnok skal læge 500 kr til færgebilet begge priser er fra autoiseret vw værksted der er så mig bekendt ikke det helt store at spare ved at købe hifi i tyskland i hvertfald ikke hvis man vil have highend grej fra en af de store producenter eksempel en plinius tautoro med ria koster i dk 63,000 kr i tyskland koster den 8,500 euro
Sometimes it`s easier not to be wise
klimbim
Seniormedlem
 
Indlæg: 938
Tilmeldt: man nov 24, 2008 21:13
Geografisk sted: lolland

Indlægaf Thomas Sillesen » tirs okt 20, 2009 19:52

David,

Det er nogle helt normale økonomiske regler der siger at sådan er det, når man fragter ting over dammen fra USA til DK.

Det er jo ikke anderledes med BMW M3 eksemplet. Den burde jo koste 250.000 uden afgifter i DK, istedet for de 539500 den koster. Den burde jo være billigere i DK end i USA, trods alt skal den fragtes længere for at komme til USA + der skal betales told ved ankomst til USA...

Men jeg vil godt vædde med du ikke kan få den til 250.000 uden afgifter i DK, selv om det er soleklart de tjener penge på den til den pris.

Det skyldes at vi bor i DK. Et af verdens rigeste lande, med den højeste levestandard, højeste lønninger mv.


Problematikken med at du kan surfe et hifi produkt på nettet fra USA, er ikke anderledes end at tage en trailer med til Tyskland og fylde den med billig øl.

I tilfældet med øl blev problemet bare så stort, at der blev grebet ind fordi man så pengene fosse ud af landet.

Det sker ikke i tilfældet med hifi. Der sker der een af 3 ting:

a) Der laves direkte til dig firmaer, (som hifi freaks) for at få en struktur der gør at priserne ikke er højere i DK end i udlandet.

Eller
b) Priserne på de produkter folk internetshopper i USA bliver sat op i hjemlandet, da firmaets eksport til DK forsvinder. (Det har man set på mange andre mærkevarer der efterhånden koster det samme over alt)

Eller
c) Der sker intet med de amerikanske priser, og distributionen i DK stopper, da vedkommende synes det er for surt at promote brandet i DK for at se salget forsvinde på internettet.


Under alle omstændigheder er kritikken af at problemet skulle være de danske forhandlere helt forfejlet. Det er nogle fundamentale økonomiske strukturer, som hverken distributører (medmindre de går direkte til dig) eller forhandlere for alvor har indvirkning på. Der var jo heller ingen der bebrejdede den lokale købmand at han ikke kunne sælge øl til tyske priser...
Med venlig hilsen

Thomas Sillesen
Thomas Sillesen
Branchemedlem
 
Indlæg: 1557
Tilmeldt: man okt 24, 2005 06:18
Geografisk sted: Esbjerg

Indlægaf jensen » ons okt 21, 2009 06:32

Thomas Sillesen skrev:Næe, mere en konstatering.

Der er nu stor forskel på priser i DK, og andre lande. Det er ikke noget tilfælde der findes grænsehandel...

En bil som den BMW der blev nævnt før, (M3 Coupe) koster i USA 57.850,-USD, dvs DKR 288.500,-

I danmark koster den uden afgifter 539.500,-

Forskellen er så at i USA er den spækket med udstyr fra start af :shock:
OG at man har transporteret den over dammen, istedet for 800km fra sydtyskland til Danmark...

USA som marked, er på størrelse med hele europa. Stordrift betyder derfor en masse, der er også forskel på Bilka, og kiosken rundt om hjørnet.

Til sammenligning sælges der mere hifi i Hamburg området end i hele Danmark...

Så jo, skal man matche udlandets priser herhjemme, må der en struktur ændring til, eller man vil se det som sker mere og mere, at producenterne har ca samme pris over hele verden som en fast politik.

Selvom us er stor så skal du ikke tror de sælger mere end i EU.

Langtfra.

Problemet ved mange mærker i us er at de ikke vil give impotør udenfor us bedere priser end til deres lokale dealer.

Jeg har forslÃ¥et nogle af de mærker jeg har at de skal fyre alle impotør i eu, og en skal styrer det hele herover, de skal sÃ¥ lave et selskab i eu, hvor de sælger deres vare til de forskelige shops pÃ¥ den mÃ¥de sparre de import told og en del pÃ¥ fragt.

Problemet er at indenfor dettte område der tænker man ikke nyt , mange af de high-end mærker er styret af nogle gammel fjolser, de skal bare have et spark i røven, nyt blod skal ind.

 

hvad nu
jensen
Branchemedlem
 
Indlæg: 1184
Tilmeldt: tirs okt 18, 2005 20:15

Indlægaf David » tors okt 22, 2009 00:31

jensen skrev:
Thomas Sillesen skrev:Næe, mere en konstatering.

Der er nu stor forskel på priser i DK, og andre lande. Det er ikke noget tilfælde der findes grænsehandel...

En bil som den BMW der blev nævnt før, (M3 Coupe) koster i USA 57.850,-USD, dvs DKR 288.500,-

I danmark koster den uden afgifter 539.500,-

Forskellen er så at i USA er den spækket med udstyr fra start af :shock:
OG at man har transporteret den over dammen, istedet for 800km fra sydtyskland til Danmark...

USA som marked, er på størrelse med hele europa. Stordrift betyder derfor en masse, der er også forskel på Bilka, og kiosken rundt om hjørnet.

Til sammenligning sælges der mere hifi i Hamburg området end i hele Danmark...

Så jo, skal man matche udlandets priser herhjemme, må der en struktur ændring til, eller man vil se det som sker mere og mere, at producenterne har ca samme pris over hele verden som en fast politik.

Selvom us er stor så skal du ikke tror de sælger mere end i EU.

Langtfra.

Problemet ved mange mærker i us er at de ikke vil give impotør udenfor us bedere priser end til deres lokale dealer.

Jeg har forslÃ¥et nogle af de mærker jeg har at de skal fyre alle impotør i eu, og en skal styrer det hele herover, de skal sÃ¥ lave et selskab i eu, hvor de sælger deres vare til de forskelige shops pÃ¥ den mÃ¥de sparre de import told og en del pÃ¥ fragt.

Problemet er at indenfor dettte område der tænker man ikke nyt , mange af de high-end mærker er styret af nogle gammel fjolser, de skal bare have et spark i røven, nyt blod skal ind.

 

 
Helt enig, René - kanon indlæg!
Mvh
David

"THANK YOU, BOOB LADY!!!"
Brugeravatar
David
Entusiastmedlem
 
Indlæg: 139
Tilmeldt: man nov 14, 2005 20:43

Indlægaf Andre´ Jensen » tors okt 22, 2009 09:00

David skrev:
jensen skrev:
Thomas Sillesen skrev:Næe, mere en konstatering.

Der er nu stor forskel på priser i DK, og andre lande. Det er ikke noget tilfælde der findes grænsehandel...

En bil som den BMW der blev nævnt før, (M3 Coupe) koster i USA 57.850,-USD, dvs DKR 288.500,-

I danmark koster den uden afgifter 539.500,-

Forskellen er så at i USA er den spækket med udstyr fra start af :shock:
OG at man har transporteret den over dammen, istedet for 800km fra sydtyskland til Danmark...

USA som marked, er på størrelse med hele europa. Stordrift betyder derfor en masse, der er også forskel på Bilka, og kiosken rundt om hjørnet.

Til sammenligning sælges der mere hifi i Hamburg området end i hele Danmark...

Så jo, skal man matche udlandets priser herhjemme, må der en struktur ændring til, eller man vil se det som sker mere og mere, at producenterne har ca samme pris over hele verden som en fast politik.<DIV></DIV><P>
</P><P>Selvom us er stor så skal du ikke tror de sælger mere end i EU.</P><P>Langtfra.</P><P>Problemet ved mange mærker i us er at de ikke vil give impotør udenfor us bedere priser end til deres lokale dealer.</P><P>Jeg har forslået nogle af de mærker jeg har at de skal fyre alle impotør i eu, og en skal styrer det hele herover, de skal så lave et selskab i eu, hvor de sælger deres vare til de forskelige shops på den måde sparre de import told og en del på fragt.</P><P>Problemet er at indenfor dettte område der tænker man ikke nyt , mange af de high-end mærker er styret af nogle gammel fjolser, de skal bare have et spark i røven, nyt blod skal ind.</P><P> </P><DIV></DIV><DIV></DIV>
<DIV> </DIV><DIV>Helt enig, René - kanon indlæg!</DIV>


God ide. Men hvem mon den gode Rene, har tænkt skulle
være denne super importør  :) .
Brugeravatar
Andre´ Jensen
Supermedlem
 
Indlæg: 1477
Tilmeldt: man okt 31, 2005 00:51
Geografisk sted: københavn

Indlægaf DELL_FAN » tors okt 22, 2009 09:04

Til Andre Jensen:
Alt hvad du skriver, er i retningen af at priserne på hifi for alt i verden ikke skal ned. Har du samme holdning til priser på alt muligt andet, som eks mælk, brød, benzin osv? Eller skal vi bare se din holdning til hifi priser, som en naturlig følge af at du selv er branchemedlem?
DELL_FAN
Medlem
 
Indlæg: 77
Tilmeldt: tors okt 08, 2009 14:07

Indlægaf Andre´ Jensen » tors okt 22, 2009 09:31

DELL_FAN skrev:Til Andre Jensen:
Alt hvad du skriver, er i retningen af at priserne på hifi for alt i verden ikke skal ned. Har du samme holdning til priser på alt muligt andet, som eks mælk, brød, benzin osv? Eller skal vi bare se din holdning til hifi priser, som en naturlig følge af at du selv er branchemedlem?


Først ligger du ud med, at give mig en holdning jeg ikke har.
Og sÃ¥ beder du mig efter følgende om at forsvare den  :roll:.

Men jo min holdning har ændret sig efter jeg, besluttede mig
for at få vores eget mærke på markedet. Jeg har fået noget
mere indsigt i hvilke udgifter, der skal indregnes i en pris. Og
den tid jeg under udviklingen, bare brugte fordi det var sjovt,
nu hedder arbejde.
Brugeravatar
Andre´ Jensen
Supermedlem
 
Indlæg: 1477
Tilmeldt: man okt 31, 2005 00:51
Geografisk sted: københavn

Indlægaf DELL_FAN » tors okt 22, 2009 11:44

Til Andre jensen:
Skal det forståes som et JA, til at du er foretaler for at hifi priserne ikke skal ned eller ej? Synes ikke dit svar er særlig præcist.
Lad os nu bare få kortene på bordet.

Min holdning er, at priserne skal ned. Hvis det betyder at der er plads til færre forhandlere, "so be it".
Jeg ville heller ikke betale 50 kr for en liter, for at holde liv i alt for mange små købmænd.
DELL_FAN
Medlem
 
Indlæg: 77
Tilmeldt: tors okt 08, 2009 14:07

Indlægaf Andre´ Jensen » tors okt 22, 2009 12:03

Jeg er ikke fortaler, for om en pris skal op eller ned.
Du simplifisere ud i det groteske. Du kan ligeså godt
spørge, vil du have skatten ned, JA ELLER NEJ
Brugeravatar
Andre´ Jensen
Supermedlem
 
Indlæg: 1477
Tilmeldt: man okt 31, 2005 00:51
Geografisk sted: københavn

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt & Andet Hi-Fi


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

Brugermenu

Brugernavn:

Adgangskode:

Markedspladsen

Der er ingen annoncer på brugtmarkedet pt.