dreamz skrev:I den seneste tid har der her og andre steder været en ophedet debat om, hvad hifi må koste – og specielt hvad high-end koster.
/dreamz
Riverking skrev:Hey Dreamz - Er du sikker på at du godt må ytre dig her på Nerds ;o)dreamz skrev:I den seneste tid har der her og andre steder været en ophedet debat om, hvad hifi må koste – og specielt hvad high-end koster.
/dreamz
Kim Olsen skrev:Der er ingen sammenhæng imellem pris og ydelse i min verden.
Det er naturligtvis begrænset hvor billigt man kan få ordentlig kvalitet, men jeg har desværre også hørt anlæg til der kostede 3,4,5 ja 10 gange en årsindkomst, og jeg ville stadigt ikke eje det grundet ekstrem ringe lyd.
grunden til at Highend brands kan sælge godt er ikke nødvendigvis kvalitet, brandloyalitet og prestige har stadigt meget at sige, ligesom nogle er ufatteligt gode til at markedsføre sig og overbevise kunderne om at den egenlyd vi andre ville kasserer tingene på, i virkeligheden skyldes en helt unik og innovativ teknologi der er så speciel at kun de få udvalgte med ekstra god hørelse kan forstå det fantastiske i netop denne gengivelse.
Men de som producerer det ekstremt dyre high-end må jo henvende sig til en ekstremt lille gruppe brugere - og de skal så allesammen være nemme at narre. Ellers er den forretning vel hurtig død. Især i disse finanskrisetider.
Vogue skrev:High-end er i årevis blevet misbrugt i markedsføringen af alverdens middelmådige produkter ... svarer lidt til at påstå at vi alle kan være over gennemsnittet!
Synes i øvrigt der er for meget fokus på prisen ... det er vel produktet/løsningen der skal være high-end - at prisen så bliver høj er vel sekundært!?
Kim Olsen skrev:Der er ingen sammenhæng imellem pris og ydelse i min verden.
Det er naturligtvis begrænset hvor billigt man kan få ordentlig kvalitet, men jeg har desværre også hørt anlæg til der kostede 3,4,5 ja 10 gange en årsindkomst, og jeg ville stadigt ikke eje det grundet ekstrem ringe lyd.
grunden til at Highend brands kan sælge godt er ikke nødvendigvis kvalitet, brandloyalitet og prestige har stadigt meget at sige, ligesom nogle er ufatteligt gode til at markedsføre sig og overbevise kunderne om at den egenlyd vi andre ville kasserer tingene på, i virkeligheden skyldes en helt unik og innovativ teknologi der er så speciel at kun de få udvalgte med ekstra god hørelse kan forstå det fantastiske i netop denne gengivelse.
kan det ikke være liget meget om det bliver betegnet Low, high eller High End.
Der er i alle brancher nogle betegenlser som på ingen måde stemmer overens med virkeligheden. Det gælder Hi-Fi, Biler, mad, tøj osv.
At en bil producent tager en familiebil, smider nogle smarte fælge på og læder på gearknoppen og så kalder den en sports model. Jamen det ændre da ikke på at bilen stadigvæk kun er en tøffe maskine og aldrig har set skyggen af sport/ race i sig. Men vi forbrugere er SÅ dumme at hoppe på den hver gang. Men syntes kun at det er i hifi branchen at sådan et spørgsmål kommer op. For ser sku da ingen inde på et bil forum spørge. hvornår er en bil en racer Eller hvornår er en taske en designer taske
Men nogle forbrugere kan godt lide at få af vide hvad det er de har købt og står der sport på bilen. Jamen så er den jo beregnet til at køre Le Mans og står der highend på det anlæg man lige har købt i bilka, jamen så spiller det jo godt og når Magazin skriver i deres rekalme. Nyeste mode jamen så er blusen jo flot. Sådan er der mange forbrugere som er "indrettet" og derfor bruger producenterne det
Så lad være med at gå op i hvad det hedder/ bliver betegnet som. Men nyd det man har købt og køb kun ting fordi at du har lyst til at købe det og ikke fordi at der står det "rigtige" på mærket
Tilbage til Generelt & Andet Hi-Fi
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster