@dreams
Dine udbrud baseres udelukkende på antagelser og gætterier.
At du vælger at TRO alt det værste om dine medmennesker - ja, der kan jeg desværre ikke hjælpe dig.
Schmidt Audio skrev:@dreams
Igen; så beror dine udgydelser alene på antagelser og gætterier !
Minder mest af alt om din egen personlige "heksejagt" på undertegnede - hvordan jeg så end har gjort mig fortjent til det ?
Det eneste jeg med sikkerhed kan sige er, at dine angreb er fuldstændig ubegrundede !
Dit næste skridt er er så nok, at kalde undertegnede for løgner ?
Det er ikke småting man skal finde sig i !
Du skal huske på; at når man peger ad andre, er der ligeledes 4 fingre der peger ind imod en selv - tænk på det; når du anklager andre for at have skjulte dagsordener !
Hej.
Først tak til alle for den venlige og interesserede modtagelse her på forummet.
Jeg beklager, at jeg først får svaret på spørgsmål og kommenteret nogle af kommentarerne nu. Bedre sent end aldrig, måske.
Jeg har desuden indsat fotos i anmeldelsen nu.
Mit rum er ca. 5,5 m. bredt og godt 6 m. langt. Altså ganske kvadratisk. Anlægget er for nyligt blevet flyttet til en anden placering i rummet, end der hvor det er fotograferet. Højttalerne står ca. 2 m. ude fra bagvæggen, og afstanden mellem dem er ca. 2, 5 m. Jeg lytter ”på langs” i rummet, og jeg sidder ca. 1,5 m. fra væggen i den anden ende af rummet. Jeg lytter on axis.
Rummet er rimeligt dæmpet med et stort, kraftigt tæppe foran højttalerne og rimeligt med møbler ligeligt fordelt i hver side af rummet.
Anlægget består, som det ses på fotoet ved anmeldelsen, af apparater fra bl.a. Pass Labs, Ear Yoshino, Ayre, Orpheus og Michell. Samt altså Vienna Acoustics Mahler og DD-18.
Før spillede jeg på den anden led og med højttalerne langt nærmere på bagvæggen, hvilket i hvert fald subjektivt gav bas nok. Men jeg har mulighed for at bruge hele rummet til hi-fi og har tidligere igen spillet med højttalerne langt ude i rummet, men det gav problemer med at få nok dybbas - den dybbas som har så stor indflydelse på det samlede lydbillede både dynamisk og perspektivisk.
Så DD-18 blev lidt anskaffet med en bunden opgave for øje. Den skulle levere den helt dybe bas, som Mahlerne har svært ved at levere, når de står der, hvor de giver bedst perspektiv.
Og den opgave er i mine ører blevet løst til UG med kryds og slange, hvilket nok er skyld i den begejstring for produktet, som jeg giver udtryk for i anmeldelsen. Beklager hvis det virker for ensidigt, men jeg har bare ikke så meget at udsætte på min nyanskaffelse - længere er den ikke.
Jeg har tidligere prøvet andre subwoofere, hvor jeg også blev ved at skrue ned og ned for til sidst ikke at anskaffe. Men jeg tror, DD-18 bliver stående op ad min bagvæg.
Så bliver der spurgt, hvorfra jeg ved, at det med energifordelingen i rummet har betydning. Det ved jeg da også kun noget om, fordi Carsten S. fortalte om det, da han målte op. Men jeg synes da, det virker logisk, og som nævnt i anmeldelsen synes det bestemt at virke, det med tre mikrofoner.
Jeg bliver desuden kritiseret lidt for mit kendskab til DD-serien som helhed. Dette kendskab har jeg opnået, fordi jeg har studeret Velodynes hjemmeside nøje før køb, og fordi jeg havde læst diverse udenlandske tests før køb – derved fandt jeg ud af, at DD'erne var ganske meget i familie med hinanden.
Om denne tråd skal være produktspecifik eller ang. subwoofere generelt er mig underordnet, så længe den præges af venlige og seriøse indlæg fra folk, som har noget på hjerte, som andre også kan have glæde af. Det var i øvrigt min tilgang til at skrive anmeldelsen .
Så er der nogle af jer, der studser lidt over, at jeg tilsyneladende kun gør i brugeranmeldelser. Tja, det kan man selvfølgelig godt undre sig over, men det er den kommunikationsform med andre hi-fi-interesserede, som jeg finder mest givtig. Den er måske ikke så interaktiv altid - det er denne her nu vist blevet - men man kan i ro og mag argumentere for sine synspunkter omkring et givet produkt, og så kan andre læse det eller lade være. Jeg har i hvert fald skrevet alle mine anmeldelser for, at de kunne være til hjælp og oplysning for andre.
Jeg har tidligere på Hifi4all anmeldt produkter som Mark Levinson No. 334, Infinity Epsilon, Linn Lp12 mm. Disse anmeldelser ligger stadig derinde, men efter at man på et tidspunkt lavede om på siden, kan man desværre ikke se, hvem der har skrevet disse (og mange andre) brugeranmeldelser. Min anmeldelse af Dyrholm-kabler er fra før, Carsten S. fik forhandlingen af disse, må jeg lige tilføje.
I øvrigt anmelder jeg aldrig produkter, som jeg ikke kan lide, og det er måske en fejl. Måske var det netop disse, man burde advare andre om, men der er vel en tendens til, at man kan føle, at så kritiserer man indirekte sig selv for at være blevet snydt. Det er måske derfor, at nogle finder mine (og andres?) anmeldelser for venlige.
Så bliver jeg bedt om at redegøre for mit kendskab til Carsten Schmidt, og det er da ganske rigtigt et godt kendskab, som har sine rødder i Viborg Musik- og Hi-fi-klub. Men det betyder ikke, at jeg skriver positive anmeldelser om noget bare for at glæde ham eller andre leverandører. Denne og de andre anmeldelser er skrevet ud fra et ønske om at fortælle om brugerglæde ved et apparat og om at dele denne glæde med andre hi-fi-interesserede. I øvrigt er det vel ikke forbudt at have et godt kendskab til sine leverandører?
Fotoet af mit anlæg burde i øvrigt kunne fortælle, at jeg ikke kun handler hos Schmidt - jeg har faktisk lagt væsentlig flere penge hos andre hi-fi-handlere, som det ses. Og jeg synes faktisk, at de alle sammen er ret ”flinker fyre”, som dreamz udtrykker det. Men det eller andre gustne overlæg ligger altså ikke til grund for denne eller nogle af mine andre anmeldelser!
Håber, at jeg hermed har fået svaret de fleste, og at man vil modtage mit svar i den positive ånd, det er skrevet.
Venlig hilsen
Andreas
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst