Janils skrev:Du finder heller ikke Cartier og Tag Heuer ure, eller Gucci tasker og dyrt designtøj i de omdelte kataloger.
Som en dansk importør af hifi sagde for et par år siden "Det er umuligt at sælge højttalere dyrere end 1.000 for et sæt i alm. danske radioforretninger".
Hifi i dag er luksus og esoterinsk. Hvis jeg i dag taler om pladespiller og LP'er på arbejdet vil 9 ud af 10 ikke ane, hvad jeg snakker om! Prøvede for nyligt at drille dem i Fona og spurgte efter LP'er - de var nærmest ved at dø af grin! Dem kunne man da ikke købe mere.
Kim Olsen skrev:jeg tror det er et spørgsmål om målrettet reklame. reklame der ikke er målrettet er spild af penge.
Hvis du laver en annonce i BT for et sæt Gryphon Poseidon, så får du ikke solgt et eneste sæt ud af de rigtigt mange penge annoncen koster dig.
Sætter du derimod en annonce i et blad der målrettet går efter folk der har lyst, og råd, til et sæt Poseidon, så kan du få salg ud af det.
Det er det samme med andre produkter, du vil se Tag Heuer reklamer i Euroman, men ikke i Vi Unge.
Janils skrev:Hifi i dag er luksus og esoterinsk. Hvis jeg i dag taler om pladespiller og LP'er på arbejdet vil 9 ud af 10 ikke ane, hvad jeg snakker om! Prøvede for nyligt at drille dem i Fona og spurgte efter LP'er - de var nærmest ved at dø af grin! Dem kunne man da ikke købe mere.
sd2100 skrev:Janils skrev:Hifi i dag er luksus og esoterinsk. Hvis jeg i dag taler om pladespiller og LP'er på arbejdet vil 9 ud af 10 ikke ane, hvad jeg snakker om! Prøvede for nyligt at drille dem i Fona og spurgte efter LP'er - de var nærmest ved at dø af grin! Dem kunne man da ikke købe mere.Fona på Strøget sælger LP'er og et par pladespillere (Pro-Ject).
Thomas Sillesen skrev:HiFi markedet er et af de få markeder, der har været i frit fald. Sammenligner man med alt muligt andet, har alle andre luksus brancher haft vækst: Ure, Smykker, Tøj, Køkkener, Huse, Biler.. I fortsætter bare
Forskellen er bare at de brancher, der synes folk at det ypperste er værd at drømme om. Rolex, Cartier, Boss, Uno-Form, Fede huse og Ferrari, alle ved hvad der er vildeste.
Men ingen ved hvad der er det vildeste HiFi. Og det er nok i bund og grund vores alle sammens skyld.
Alle nørderne, fortæller deres venner at det musik de hører er elendigt optaget, og smider så en LP med en to mikrofons optagelse af et svensk kirkekor på anlægget, og forventer at vennerne vælter om af begejstring, på trods af de mere er til U2 og Rolling Stones...
Bladene gør nogenlunde det samme, og producenterne det samme når de demonstrerer på udstillinger...
Kim Olsen skrev:problemet er vel at der ikke er kendte brands, på samme måde som der er hos eks ur og bil producenter. Fru Hansen har aldrig set en, men hun ved hvad en Ferrari eller et Rolex er, og ved at det er et høj status objekt, upåagtet at hun intet aner om hverken biler eller mekaniske ure.
Tilbage til Generelt & Andet Hi-Fi
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster