Nu har jeg annonceret, at der kommer en "dyst" mellem Clearaudio Maestro og Orfofon Rondo Bronze meget snart(modtager efter planen Maestro senere i denne uge), men igennem de seneste par dage har jeg haft en "dyst" ml. min Rondo Bronze og min Pickering xsv 3000 og ud fra den dyst så kommer der nogle ændringer.
For tidligere har jeg gjort det således, når jeg har testet forskellige pick upper op imod hinanden, at jeg groft sagt har benyttet samme værk/arm til disse shootouts.
Men når det drejer sig om MM pick upper har det vist sig at være en fejl. For jeg har i weekenden lavet en shootout ml. Rondo Bronzen på mit systemdek IV værk og Pickering xsv 3000 på mit Thorens 160 super med en helt uventet udkomme.
Derfor må jeg justere den "dyst" til også at omfatte Pickering xsv 3000, således at der kommer hele 3 pick upper i den endelige dyst.
Det har nemlig vist sig, at når Thorens 160 super anvendes som værk for Pickering XSV 3000, så har Ortofon Rondo Bronze på et værk, der teoretisk burde være langt overlegen, faktisk ikke en chance imod pickeringen.
Det er faktisk ganske surrealistisk, hvad jeg her i weekenden har kunnet konstatere, men der er ingen som helst tvivl om, at pickeringen på Thorens værket leverer en lyd, der samlet set langt overgår Rondo bronzen.
Dette vil der komme meget mere om, når Maestro også indgår i sammenligningen.
Men der er ingen som helst tvivl i mit sind. MM er da MC langt overlegen, når vi taler naturtrohed og musikalsk formidling. Ortofon Rondo Bronze er lyd og kun lyd. Pickering er masterbåndkvalitet på allerførste parket.
Der er egentlig ikke nogen som helst tvivl om, at den legendariske Raul har fat i den lange ende og at det samlede anmelderkorps har bevæget sig ud af en misforstået tangent, når de har ophøjet MC til det overlegne princip. Det er lige omvendt. Det er MM, der samlet set er klart bedst.
Med mindre MC har lavet den fejl ikke længere at sigte efter masterbånd kvalitet, når der lyddesignes.