Nu vil jeg ikke hænge navngivne sælgere ud, eller komme med en lang "lidelses historie". Men kort fortalt har jeg overvejende dårlige erfaringer med tyske webshops. Nogle er gode. Men i løbet af de sidste tre år har jeg haft flere problemer end succes. En gang kom min vare aldrig selv om de hårdnakket påstod den var sendt, uden at kunne bevise det. Jeg måtte have penge retur via banken. De andre gange tog leveringen en krig trods der stod varen var på lager. Oftest svarer de aldrig på email, med mindre jeg truer med at annullere ordren og få pengene igen via banken. Nu er det sket igen med en LP som er på lager, står der, men der er intet sket i en uge. Heldigvis er det på gemm.com så jeg får mine penge retur efter et par uger hvis varen ikke bliver afsendt.
Det er sidste gang jeg handler i tyske webshops. Men jeg undrer mig, siden tyskerne normalt står for grundighed og kvalitet og høflig service når man er i deres fysiske butikker. Men åbenbart ikke online.
Er jeg bare totalt uheldig i mine valg af tyske webshops eller kan andre genkende billedet med elendig service og ligegyldighed overfor kunderne?