E45 skrev:Enig med Chr.R. i stort og småt.
Så mangler vi bare lige at diskutere om den nye type hifibutikker ( dem på nettet) med et påstået "Direkte til dig" koncept reelt giver noget merværdi til hifikunden?
Vi er jo underforstået ret enige om man ( lige på nær Chr.R.) let kan få 20-3-40% på en vare, demo som ny i en hifibutik.
Så hvad er så det store fif ved at handle i de der "Direkte til dig" som reklamerer med 30-50% prisreduktion? Der er intet fif, ingen reel besparelse. Det er røgelse og snak.
Personligt har jeg det sådan at jeg jo ikke kan mærke de penge jeg ikke har betalt - de påståede "før-priser" tror jeg dels ikke på og hvis jeg gjorde, så ville jeg alligevel aldrig have kommet til at betale dem, da man jo altid får rabat, uanset om man handler der i en rigtig hifibutik.
Thomas Sillesen skrev:...Hifi4you skrev at det var få hundrede kroner der skilte ham og internet shops. Det var åbenbart nok for forbrugerne...
Nu er der STOR forskel på hvor prisfølsomt et produkt er.
F.eks. er jeg på udkig efter et nyt tv, og her er prisen et vigtigt salgsparameter (de øvrige er ønsket om en autoriseret forhandler samt levering tidspunkt). Andre produkter har andre parameter som varen skal sælges på, hvilket kunne være muligheden for at låne-med-hjem, bestille special modeller osv. Kan man få varen i lige præcis den farve man ønsker, så tror jeg ikke få hundrede kroner kan ødelægge mange handler.
Dermed sætter jeg hermed også fokus på producentes rolle, og her må de lære at være mere fleksible, hvilket nok gør produktionen mere besværlig, men herfra ved jeg at også at en producent kan lære noget af en kundens specielle krav. Et eksempel: moden skifter hele tiden, og et år er det sorte apparater der sælges, og året efter er det kun de sølvfarvet man kan købe, men mange producenter vinde meget ved at tilbyde begge farver hele tiden. Mange kunder fravælger en forkert farvet vare, og det selvom de faktisk ønskede at være mærketro. Se det går så ud over den forhandler, der ellers stod med en sten sikker handel.
At man i rollen som "den specielle kunde", så oplever at få en positiv tilbagemelding, det gør bare totaloplevelsen langt større i en handel.
Chr. R. skrev:F.eks. er jeg på udkig efter et nyt tv, og her er prisen et vigtigt salgsparameter (de øvrige er ønsket om en autoriseret forhandler samt levering tidspunkt).
AV Precision skrev:Chr. R. skrev:F.eks. er jeg på udkig efter et nyt tv, og her er prisen et vigtigt salgsparameter (de øvrige er ønsket om en autoriseret forhandler samt levering tidspunkt).
Det er lidt OT, men jeg har egentlig aldrig rigtigt forstået hvorfor TV i 10.000,-s klassen er så sindssygt prisfølsomme, hvor prisen nærmest er altafgørende for hvor man handler, mens f.eks. højttalere i 10.000,-s klassen er ret prisufølsomme, med ret lille konkurrence fra netsalg da flertallet ikke vil købe en højttaler de ikke har hørt først. Et tv burde have præcist samme behov for service som et sæt højttalere, mindst.
rainman skrev:Til Alle: prøv at læse www.poulsaudiobutik.dk en af de få som har forstået essensen af den tråd jeg startede.
Tilbage til Generelt & Andet Hi-Fi
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster